onsdag 1. oktober 2014

Tenerife 1. oktober 2014



Vi kom i går, midt på dagen med Thomas Cook og en Airbus A321. Og nå, på morgenen, sitter jeg på balkongen til leiligheten vi har fått tildelt etter å ha bestilt en uspesifisert reise hos Ving. Et såkalt leilighetshotell. Det ligger rett opp for stranden og havnen i Los Christianos. En eldre bydel. En trang gate. Men hotellet virker helt nyrenovert. Solmar heter det. 

Fra balkongen i annen etasje ser jeg tvers over den smale gaten og inn i en seks etasjers boligblokk. Eller kanskje det er et hotell det også. Det fine med denne balkongen er at det er skygge og svalt hele dagen. For varme blir det nok av ellers.

Hvis jeg vrir hodet til venstre ser jeg rett nedover gaten, mot stranden og ferjeleiet til Fred Olsen sine båter som går over til La Gomera.


Det skal nok bli både hav og sand og geocaching og mange km til fots.

Jeg skriver nå på den gamle iPaden. Macbooken har jeg med meg for å få gjort litt større arbeid. IPhonen har jeg med meg, med innlagt pocket query for hele Tenerife på Geosphere. Gpsen, en Garmin Etrex 10, har jeg med meg. Og fotoapparatet selvfølgelig. Det blir mange ladere. Så en skjøteledning med mange  kontakter har jeg alltid med meg.


Det var veldig behagelig her nå i skyggen, i moderat temperatur. Tror faktisk jeg blir sittende litt her før jeg kikker etter Åse som allerede har dratt ned til stranden. 

2 kommentarer:

Siv Anita sa...

Jeg håper dere får en fantastisk tid på Tenerife :)

Varmere enn her på Helgeland... ;)

God helg :)

Windy sa...

Hei Tor og Åse, Blir det ikke Thailands tur i år? Wongchan:)